معاون مشارکت زنان دفاع مقدس قزوین:

سبک زندگی مادران شهدا مورد بررسی و پژوهش قرار می‌گیرد 

«رجبی» از اقدام معاونت مشارکت زنان دفاع مقدس در زمینه پژوهش با موضوع سبک زندگی مادران شهدا خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ - 21August 2024

«رقیه رجبی»، معاون مشارکت زنان در دفاع مقدس استان قزوین در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین در رابطه با اقدام این معاونت در زمینه پژوهش با موضوع سبک زندگی مادران شهدا اظهار داشت: با بیست نفر از مادران شهدای استان قزوین به صورت حضوری مصاحبه انجام خواهد شد و جزئیات سبک زندگی این عزیزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هدف از این پژوهش انتقال ارزش‌ها و سبک و شیوه زندگی خانواده شهدا به نسل امروز از جمله نسل نوجوان و جوان است.

رجبی عنوان داشت: خانواده و خصوصا مادران شهدا با شیوه منحصر بفرد تربیتی و همچنین صبر و استقامتی که پس از شهادت فرزندان خویش داشتند در جهت تحکیم مبانی اخلاقی و دینی جامعه نقش اساسی داشتند لذا ترویج سبک زندگی آنان می‌تواند موجب اعتلا و تقویت بنیان خانواده‌ها شود.

وی ادامه داد: در اولین هدف پژوهشی با مادر شهید مدافع امنیت پاسدار وظیفه سید«مجتبی موسوی» مصاحبه صورت پذیرفت و همچنین از این مادر بزرگوار تقدیر و تجلیل شد در ادامه نیز این روند پژوهشی به صورت مستمر پیگیری خواهد شد.

گفتنی است؛ سیدمجتبی موسوی، بیست و سوم شهریور ۱۳۶۵، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش سیداحمد و مادرش کبرا نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته برق درس خواند و دیپلم گرفت. پاسدار وظیفه بود. بیست و پنجم مرداد ۱۳۸۵، در دلوه پیرانشهر توسط نیرو‌های پژاک بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها